Svettiföööör

Sitter och svettas som en gris på soffan eller var kanske att ta i men svettas lite i alla fall. Har varit ute och skottat den jävla klibbsnön. Det var en mycket fin syn när jag öppnade dörren idag och ser 1m plogvall med klibbig och packad snö. Den tog 20min för mamma och mig att skotta bort tillsammans så tur att jag i alla fall slappa att skotta den själv annars hade det väl blivigt typ 40min bara för den. Sen så kom jag nyss in från skottning nr2 det har ju rasat ner från taket på nästan hela parkeringen och det är regält packat så man får använda först en trädgårdsspade i järn för att hacka snön i bitar så man sedan kan ta den där "snöbjörnen " tror jag den kallas för. Det är en såndär stor som man styr i alla fall. Tar en paus nu efter att ha skottat i typ 30 min och gjort ca halva parkeringen och då är det ändå inte int gjort! Haha får bara säga att det är ganska fult när jag ska styra upp sön på drivan , typiskt tillfälle då man inte vill att nån ska se en. Det är ganska brant och sen så är snön kävligt tung så är inte varge gång man orkar få upp den utan man glider typ bak. Ganska fult ja!.
Sen inte fram emot eftermiddan då vi ska skotta hos mormor. Vi har bara skottat en liten gång där nu i vinter så det blir dessuton första gånen vi skottar ända frm till garaget och sådär. Men vi måste för om detta ryser så får man ju fan aldrig bort den jävla snön! Känns så jävla drygt bara när det inte är nån som bor där men vi ska ju snart lägga ut huset till försäljning igen så då måste man ju kunna öppna garagedörren och sådär. Var ju en kille som skulle komma och kolla men vet inte hur det blev med den saken vi bytte datum och sen hörde han inte av sig nå mer. Men vore ju skönt om vi fick sälja det den vägen och slippa mäklaren.

Blir så jävla irriterad pluggade teori igår och känns som att ju fler gånger jag gör den ju fler fel! Morrr...kommer bara upp nya frågor hela tiden! Men ska väl göra nå försök idag med :) Man vill ju ta detdär jävla kortet nån gång. Är på del c av d så är ju bara halva teorin jag gjort och jag kommar typ glömma allt känns det som seriöst hur fan ska man komma ihåg allt och finns en del söker som jag tycker att man inte hade behöft ha med som frågor. Aja det är bara att bita i det sura äpplet men hur är det då när minnet är värdelöst!

Ska se om jag har något papper att skicka in till försökringskassan med. Ett såntdär för ersättning och grejer har inte fårr för januari än då jag var lite sen in med pappret. Men tycker i alla fall att jag ska få det nu i veckan för annars har det ju gått på tok för länge och då måste man ringa och fråga. ÅÅååååååh drygt jag hatar sånt! Men som sagt hoppas, hoppas imorgon kanske! Annars vet jag inte vad jag gör är riktigt jävla pank har inga pengar på mobilen, snart är pengarna slut på busskortet och till nöje är knappast att tänka på just nu eller ja nöje om det typ inte kostar mer än 4kr! Jag minns förut när man kunde köpa mini nutella på kiosken för 4kr och tuggumi för 50öre! Det var grejer de!

Ikväll blir det kontoret och big brother på tv i alla fall! KULT :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0