Akuten? Bruten arm? Graaaaviiiiid????



När man ser bilden så kan man ju undrat vad som har hänt.... eller så gör man inte det! Man kanske tänker oj nu har hon klantat sig. Men räds ikke mina vänner! Ty gud är oss nådig! Idag har jag varit på mödravårds centralen i Domsjö! (Daaam daam daaam daaaaaaaam) Nej jag är inte gravid men har tagit ut min älskade lilla p-stav. Varför kanske ni undrar om ni inte redan viste så är den typ 1000år för gammal eller nje kanske inte men skulle tagits ut i mars 2011 så mer än ett år för gammal. Så om man ser det så så kan man ju ändå säga att jag klantat mig! Men ska säga det är fan inte lätt att få nån som tar ut den jäveln det är därför det livit så försenat. Förra året hörde jag av mig till ungdomsmotagningen och dom tar tydligen inte ut p-stavar utan sätter bara in dom. Så dom sa att man kunde höra av sig till mödrvårds centralen eller till läkare. Det gjorde jag inte föräns typ 2 månader sen och dom verkade typ helt förvirrade. Ringde vårdcentralen och dom ba neeej det gör du inte här kolla med ungdomsmotagningen! Men till sist fick jag en tid ( för en månad sen) sen blev jag uppringd för en avbokning då de inte hade någon där då som kunde ta ut den. Så från det jag bokade tiden tills nu idag då jag fick komma har det tagit 2 månader för en tid. Tycker det är länge!
Men skönt att ha det bortgjort i alla fall! Har inte satt in någon ny utan skulle vilja se hur jag mår utan p-staven ett tag. Tycker humöret kan vara lite hett ibland men det behöver ju inte vara kanske av den orsaken får se. Är det så så kanske man ska sattsa på hormonfri stav sen eller köra piller väntar ett tag i vilket fall.

Hahaha men fulast idag dåååå
Läkaren: Ja du kommer att få en liten blödning om några dar
Jag: Jaha kommar det blöda ur armen!?
Läkaren: Öm....nä asså som mens....

Jag dog fan det är väl klart! kände mig riktigt dom i huvet kan jag säga ååååh. Men i alla fall gjorde mindre ont att ta ut den men jag skulle egentligen haft embla kräm tror jag det heter. ( En bedövnings kräm) Som jag hade när jag satte in den men fick ingen info om det i telefonen för att folket var så förvirrad som jag pratade med.
Så fick bedövnings spruta på platts! Det var najs kan säga att det var som jag misstänkte att den hade kapslat in sig ganska bra i mitt fett.


Pöss och kram


Kommentarer
Postat av: Bea

Aaaaaj! Att sätta in en spiral är inte så mysigt det heller kan jag säga av egna erfarenheter. :S

2012-04-13 @ 17:44:54
URL: http://lillibabs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0