Min helg

NU sitter jag här på min feta röv igen har inte hänt så mycke sen sist. I frdags då jag gick på banken / stan så träffade jag Ann och Pia utanför var kul att se dom igen och dom frågade om jag hade lust att vara med nya klassen på deras premiär klippning på fotbollslaget på lördag så det blir ju kul :) Sen beställde vi mat från Thai House dom hade fått in fler boxar 15 istället för 12 så provade lite nytt mamma och jag brukar köpa en box var i olika sort så man får 2 rätter!
I alla fall mamma försökte få nån tid på banken till att skriva över huset på henne så vi kan börja renovera och få rotavdrag och sånt på renoveringen. Grejen var bara denn att man måste vänta 2 veckor på en tid på SEB för detta så tar troligtvis öven en månad innan man kan köra igång med renovering typ tak och drenering och sånt som man inte kan göra själv i alla fall.

Igår var bara en lat dag har gjort lite konstiga grejer på bloggen vilket är ett tecken på att man har lite att göra! Igår var vi lite hos mormor och rev tapet och spaklade så det är väl lite till spackling och slipning innan lite tapeter ska upp. Det blir en billig tapet eller vi hade den redan så den blir gratis, älskar gratis <3 

Idag så har vi sålt en symaskin från mormors hus det känns riktigt skönt att bli av med den. Det var en stor maskin med bord och grejer som jag aldrig hade orkar bära ner för trappan. Guuuud vad jag gruvar mig för när vi ska lyfta upp frysboxen som inte funkar från källaren :S Kommer fan inte gå så kommer behöva nån stark människa ;) eeeeh....
Har även fått pizza idag eller rättare sagt en kababrulle , gött och sen så satte vi upp tapeter (en våd så en tapet?) Jävla drygt vi håller fortfarnade på med trappen och kan säga så här där tappetserar man nor aldrig mer!

Just ja fick en tidig julklapp i onsdags tror jag? :S Av mammas kompis Monica det var vinterskor ser typ ut som uggs så påminner lite on dom jag hadde förut. Så ett bekymmer mindre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0