Slämmmy, snory

Var några dagar sen jag uppdaterade min status och det har väl hänt ganska mycket antar jag... eller mycket och mycket lite i alla fall! :)



Gjorde denna tårta till mamma när hon fyllde 50år ( i torsdags) Det ska föreställa körsbärsblommor för er som undrar... Mamma fick lite krämer från mig och en diskmaskin av sina kompisar sen så hade jag tänkt att ge henne mer men paketen hade inte hunnit komma men det får väl bli fler julklappar! :)



Mamma garnerade lite cupcakes dom blev så söta :)


Senare samma kväll så skulle jag åka natt tåg kl 01 från örnsköldsvik till uppsala. Jag hade fått en sifferkod som jag skulle trycka in i biljettmaskinen där man hämtar ut Sjs biljetter. Fick först leta runt på resecentumet innan jag hittade den JÄVLA maskinen som var ut funktion! Förvånad ...nej! Och sen stog det ju förståss ett nummer som man kunde ringa Sj på för att komma till deras kundservice får det fina svaret av växeln att de stänger kl 18 vänligen försök igen kl 06! Ja just det tack för den! Fick i ren pankik försöka få tag på personal från tåget och säga att automaten inte funkar vilket som blev ett jävla krångel och dom fick använda sig av uteslutnings metoden. Typ ja det är en tjej som ska åka mellan ö-vik och uppsala men det gick ju inte få fram att det var jag eftersom det inte var jag som hade bokat resan. Men det löste ju sig i alla fall jag fick min sovplatts men vet inte om jag tycker att det var så mycket bättre än en sittplatts då det inte gick att sitta upp i sängen :S Men fick i lla fall sova lite i det hoppande tåget. Hittade salongen ganska snabbt när jag väl framme i uppsala. Fick göra 3 kunder och fick besked att jag inte fick jobbet. Tyckte det var jävligt skönt att få veta det direkt och inte bara a men vi hör av oss sen och sen så gör dom inte det. Man saken var väl den att dom sökte både färdiga frisörer och lärligar. Men svaret som jag fick var att dom ju redan hade en lärling och inte hade så mycket tid att ta på sig en till. Eftersom man behöver ganska mycket hjälp i början och sådär.. Dom var ju medveten om att jag sökte lärlingsplatts innan men vet inte om dom trodde att jag hunnit längre än jag hade? Aja tyckte dom var trevliga i alla fall och dom verkade ju tycka att jag var det också och sa att jag gärna fick söka där igen när jag hunnit lite längre i utbildningen eller är färdig.
Sen gick jag på stan lite medans jag väntade på tåget. Men kände inte att jag vågade gå så mycket efersom att det fanns flera ingångar/utgångar i galleriorna så upptäkte ganska snabbt att det var lätt att yra bort sig och hämna på en annan gata om man gick ut på ett annat ställe än det man gick in på. glodde runt lite mne som sagt inte så kul att gå på stan när man inte har någon att gå med eller pengar att spendera och dessutom en jävligt tung handväska. Hade ju med mig smink, dator, laddare kammar/saxar och ett extra batteri till datorn så den var ju inte så lätt kan jag säga. Så gick mot resecentrum vilket som jag hittade till väldigt snabbt denna gång. Letade reda på vilket tåg jag skulle ta och sådär. Var typ 1 timme kvar tills avgång och kännde inte att jag orkade gå tillbaka till stan igen och riskera att missa tåget. Men hittade ett apotek där så då passade jag på att köpa ögondropp för alergi vilket jag ändå behövde. Pratade med dom också om min medicin och dom tyckte att jag skulle gå till doktorn och få ett lite starkare recept istället för det jag har som är för "tillfällig allergi" . Eftersom jag har ju fan katter runt mig nästan 24 timmar om dygnet och vore skönt att få en annan tablett då man blir lite trött av den som jag har.
Men i alla fall sen gick jag vidare och satte mig och väntade på tåget som skulle gå om en dryg timme. Sittplatserna där man väntade var i en glasbur kan man kalla det och ingen värme så tänkte aja lite kyla kan mna väl stå ut med ett tag. Efter jag väntat ca en timme på tåget utomhus i kylan! Så kommer Sj med ett medelande att det är ett tåg som har stannat mellan stockholm och uppsala som står ivägen för alla tåg och att vårat + några andras blir ca 1 timme försenat! Så vad händer jo jag sitter kvar en timme till och blir nuvig och jävlig när väl tåget kommer så börjar smittan komma från mammas förkylning asont i halsen får jag och det är ju inte så svårt att förstå vad som utlöste den manar sitta 2 timmar utomhus och frysa har aldrig varit någon höjdare. Mobilen dog dessutom under resan med tåget och hade förståss glömt att ta med mig laddaren som jag trodde jag stoppat ner men nej då! Får sedan veta att tåget kommer att komma till sundsvall aldeles försent och att jag inte hinner med bussen som ska till ö-vik. När vi kommer fram så fick vi veta att vi skulle åka buss till härnösand och sedan jag och 6st till åka taxi viare till ö-vik.  Var nära  att missa den bussen då jag trodde det skulle stå härnösan på den men stog långsele det kanske sj kunde informerat om att det skulle stå på bussen menar hur ska man kunna veta det. Sur busschaför var det som typ kanppt svarade på frågan om den gick till härnösand åååhh! Fan är det mitt fel att Sj har problem eller? Jävla surgubbe tänkte jag. Men sedan åke jag iväg och när vi väl klev av bussen så skulle det ju stå en taxi oh vänta på vi 7 st som skulle till ö-vik. Men är sg förståss ingen buss! Kallt och blött var det... Ingen mobil med batteri så jag kunde ringa och säga till mammi att jag blir sen.Men efter ett tags väntan och en kille som var så arg så han ville spy på Sj så kom äntligen en taxi som körde oss till resecentrum i örnsköldsvik. Mamma var inte där  eftersom jag var ju typ 35 min sen inte batteri i mobilen så jag tänkte jag kan ju prova telefonkiosken som finns vid örnparken. Försökte först med mitt VISA kort stog att det var ogiltigt faset stog att kiosken tog emot visa frovade sedan astercard stog också att det var ogiltigt men det fungerade 1 gång men dåjag förståss inget svar.. Provade med mynt men det funkade iller " vänligen lägg i mist 5kr" jaaaa jag har gjort det dööööö? Sen blev jag väldigt kissnödig och tänkte att jaa jag kan ju gå på toa på torget efterso  klockan var typ 12 på natten så var det ju typ inget öppet. Testade att lägga i pengar men det funkade inte de hade tydligen också stängt .. träffade några från ann petterssons som hade haft show oh gav som förslag att jag skulle försöka ringa från skolan. Gick upp dit men det var ingen som öppnade antingen så fanns det ingen kvar eller så hörde de bara inte att det ringde. Gick sedan ner igen till telefon kiosken och denna gång blev jag kissnödig igen och fick i ren panik leta upp en buske och invänta att polisbilen skulle flytta sig. Gick tillbaka till telefonkiosken  och såg att det fanns ett nummer då mottagaren betalar så ringde till mamma och denna gång funkade det. Hon kom och hämtade mig och vi åka och köpte lite mat på max. Kan säga att det var så jävla skönt att vara hemma igen. Kommer inte åka med Sj igen om jag inte måste!

Är nu snorig, slämmig, hostig, febrig och ont i halsen hela paketet!

Sitter och väntar på att få paket med dhl med Oliver's kattmat  Katterna håller på att svälta ihjäl! eller ja ni som har katter vet säkert att dom är hungrig typ hela tiden och att om dom faktiskt är hungrig på riktigt så blir dom typ helt galna!

 älskar mitt liv <3


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahaha stackare! Det bästa är att du är så rolig när du berättar om eländet så jag kan inte låta bli att skratta!! Och fan va snygga blommor du gjorde, hela tårtan var helt underbar!<3 Bli konditor istället? Puss puss

2011-11-21 @ 16:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0