Mobilen börjar krångla och jag är hög på kokelana

Nu har min älskade mobil börjat krångla eller krångla och krånga batteriet har blivigt riktigt tvärdåligt. Innan jag åkte till uppsala för inte änns en vecka sen så höll batteriet 2 dagar vilket som ändå är betdligt sämmre än när jag köpte den men så klart att man får förvänta sig det. Köpte den ju i juni 2009 så den är ju snart 2½ år så ingen ny mobil så men reagerade bara på att dom senaste dagarna fast jag inte pratat eller knappt tittat på mobilen så har batteriet inte hållt mer än 12 timmar. Idag började den pipa efter 10 timmar! Så blir att skaffa ny mobil direkt när jag fått jobb för det funkar ju inte att ha en som har så dålig batteritid då man inte gör nått med den menar jag kan ju tänka mig hur länge det håller om man ska prata i den eller så. Särskilt efter uppsala vistelsen så har jag upptäckt hur mycket man behöver den! Tror jag ska köpa en iphone sen men som sagt inte medans man bara har pengar från arbetsförmedlingen så funkar det inte :(

Är fortfarande sjuk men tror det är på bättringsvägen eller hoppas så mammas kompis var över idag med lite kokelana så hostar inte alls lika mycket. När vi skulle sluka madicinen så hade vi inget ml mått så vi körde på kännsla + att vi inte hade ätit nån mat. Resultatet blev att jag blev lite lullig så nästa gång det är fest är det host medicin som gäller!

Just ja igår var mammi och jaf på banken och försökte skriva över huset på mammi ( mormors hus asså) Men det funkade inte då det bara finns en inkomst då lånet skulle bli så högt. Vi hade ju tänkt att fixa i ordning mormors hus både taket och drenera efeterssom det var så svårt att sälja. Men eftersom det nu inte går så kan vi inte heller renovera så det suger ju så vi får nästan ta vad vi får för huset förra gången blev vi bjuden 595 000kr för huset + hela syverkstaden och det är ett jävla skambud men det är ju köparnas tid så... Taxeringsvärdet på huset vilket som motsvarar 70% av husets värde ligger på 709 000kr vilket gör att om man ska räkna på vad huset egentligen är värt eller bör säljas för  om nu allt ska vara rätt är ju ca 1 000 000kr
Företaget som mormor och morfar hade hade tyger och dyligt i var verderat i ca 1 000 000kr 1978 ( det är jävligt mycket pengar på den tiden) Nog för att vi har räknat med att vi aldrig kan få ut det utan vi måste slumpa bort grejer och så. Men ändå  suger i alla fall hade varit bättre om dom sparat millen på ett konto i 30 år än i tyger på övervåningen.
Men vi har hört av oss till några i alla fall som är intresserad att hyra hus och sånt och tänkte även lägga ut en egen annons på blocket och lokus. Så får man se om mna kanske får någon köpare eller någon som kan hyra huset i alla fall så man slipper skotta/ klippa gräs och betala räkningar till ingen nytta.

Just nu så ligger jag i soffan och har nyss börjat se på en seria  "The TUDORS" verkar ganska lovande typ en film som utspelar sig i gammla England. Druckit lite Apotekarens julmust riktigt najs finns för 5kr på Coop om någon blev sugen. Har en bakad potais i ugnen som jag väntar på ska bli färdig grrrr... ^^ Så snart blir det mat men det tar en jävla tid!

Just jaaaaa fick veta förra veckan att jag ska bli faster! Har glömt att skriva det tror jag :) Det blir ju spännande :P






Kommentarer
Postat av: cassii

fan vad surt med huset :/



men kul att du ska bli faster :D gud vad spännande!!

2011-11-25 @ 00:12:47
URL: http://cassiengstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

Grattis, vad kul! Hur gammal är din brorsa? Bor han i Pite?

Trist med huset :(

Jag funderar också på att skaffa en iphone...

Puss!

2011-11-26 @ 11:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0