Just ja!

Glömde att skriva att mamma hadde vunnit en resa från jobbet! En resa för 2 med 2 dagars övernatting på hotell till valfritt land i Europa. Inte så illa det! Vi har inte bestämt vart vi ska åka eller när men det är kul att man kan få göra nått roligt även fast man inte har så mycket pengar :)

Igår så ringde jag dom nere i stockholm där jag hade provjobbat och sa att jag vill vänta och se om dom går med i handels innan jag börjar jobba där. Han sa att han skulle höra av sig då dom hade blivigt medlem vilket som var troligt att dom skulle bli kanske vid årsskiftet skulle han veta om dom ska gå med eller inte och då skulle jag i så fall få börja där. Men som sagt kan inte ta det lungt bara för det utan det är bara fortsätta att beta av från listan med dom som hört av sig. Känns inte som att jag direkt kan vänta tills dom går med i handels för är ju inte heller 100% säkert att dom gör det så väntar man kanske i onödan och det vill man ju inte.
Ringde ner till Gislaved för snart 2 veckor sen , han sa att han skulle höra av sig förra veckan och gjorde han det?...nej... fortfarande inget svar. Förstår inte vad det sitter i jag kan fan ta ett nej ... men helst ett ja :)
Ååååååhååå önskar att jag hade varigt färdig och haft det j*vla gesällbrevet! Svårt att hitta jobb är det och dom som åtminstode är lite intresserad verkar ju många vilja typ att man ska ha praktik först och sen börja som lärling. De verkar ju inte fatta hur lite pengar man har att röra sig med typ 2800kr/månaden från arbetsförmedlingen och sedan efter det så är det 5906kr/månaden FÖRE SKATT för lärling. Typ leva på luft om man vill ha en lägenhet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0